Strona 1 z 1
M5 E61 touring planowany zakup, prosba o porady
: pt maja 14, 2010 23:27
autor: Luton
Witam wszystkich forumowiczów.
Przymierzam się da zakupu M5 E61 z roku 2008 - 2009 z przebiegiem max do 40 tyś km.
Nie ukrywam, że nie posiadam zbyt duzej wiedzy na temat tego samochodu także z góry proszę o wyrozumiałość jeżeli zadam banalne pytania.
1. Skrzynia SMG. W kilku wątkach na forum były poruszane tematy związane z jej problemami, jak jest w rzeczywistości czy jest trwała (oczywiście przy rozsądnym użytkowaniu), w najgorszym przypadku koszt wymiany.
2. Serwis i eksploatacja. Rozumiem że auto do najtanszych nie należy ale mniej więcej przybliżone koszty oraz czy nie ma problemu z serwisem ASO (głównie chodzi mi o wiedzę bądź niewiedzę serwisów w zakresie M5)
3. Zima. Będzie to moje jedyne autko i zastanawiam sie czy daje radę się nim poruszać w trakcie zimy.
z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

Re: M5 E61 touring planowany zakup, prosba o porady
: ndz maja 16, 2010 21:31
autor: JACO
Luton pisze:Witam wszystkich forumowiczów.
Przymierzam się da zakupu M5 E61 z roku 2008 - 2009 z przebiegiem max do 40 tyś km.
Nie ukrywam, że nie posiadam zbyt duzej wiedzy na temat tego samochodu także z góry proszę o wyrozumiałość jeżeli zadam banalne pytania.
1. Skrzynia SMG. W kilku wątkach na forum były poruszane tematy związane z jej problemami, jak jest w rzeczywistości czy jest trwała (oczywiście przy rozsądnym użytkowaniu), w najgorszym przypadku koszt wymiany.
2. Serwis i eksploatacja. Rozumiem że auto do najtanszych nie należy ale mniej więcej przybliżone koszty oraz czy nie ma problemu z serwisem ASO (głównie chodzi mi o wiedzę bądź niewiedzę serwisów w zakresie M5)
3. Zima. Będzie to moje jedyne autko i zastanawiam sie czy daje radę się nim poruszać w trakcie zimy.
z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam

widzę że nikt nie odpowiada wiec ci pomogę ,wprawdzie miałem m5 e60 dosc krótko i to w sedanie i teraz sam z powrotem szukam tego auta tyle że w wersji europejskiej lub ew m6 ale pokrótce moge ci coś powiedzieć,
1) jeśli chodzi o skrzynie to gadzet skomplikowany od egzemplarza zależy i szczęscia czy bedziesz z nią miał problemy.zwykle sa to jakies bzdury mające zwiazek z programowaniem i prawidłowa diagnoza rozwiazuje problem,jeśli jednak w grę wchodzi wymiana to już się robi nieciekawie bo to koszt ok 30 tys zł ale to marginalne przypadki.bardziej nastawiaj sie na wymiane wadliwego układu wspomagania z maglem ja wymieniałem i kogo znam co miał m5 e60 również koszt poza serwisem to ok 6.800zł w serwisie dyszka ale mozna wakczyć o naprawę gwarancyjną.jeżeli używasz auta tak jak do tego zostało stworzone to między 40 a 60 tyskm max wymiana sprzęgła koszt,nie wiem ile w aso ,ja robiłem w auto sew bmw to z gratami 4.600zł
2) co do wiedzy lub niewiedzy to jak to w polsce szału nie ma z tą kompetencja serwisantów ale jak ich do pilnujesz to polak potrafi,jak oddajesz takie auto na serwis to podkreśl że to drogi samochód a Ty mów że jesteś prawnikiem w 90% lepsza obsługa przynajmniej w wawie.
3)co do zimy to kwintesencja zabawy,oczywiście to nie x5 i trzeba sie liczyć że jak będzie bardzo ślisko to babcia w deawoo tico skilluje cię spod świateł ale poza tym to jak każda bmw trzeba uważać i jednoczesnie czerpać przyjemnosć.w zimę najlepsze ustawienia gdy dopada to 400 kucy i dsc off by nas co chwila nie odcinało od mocy i trzeba się bujać czasami jakąś konterkę założyc i tyle.m5 jakaś mega niska nie jest więc da się przezimować.
Pozdrawiam Jacek
spalanko m5
: ndz maja 16, 2010 22:38
autor: JACO
quote="Luton"]3. Zima. Będzie to moje jedyne autko [/quote]
A i jeszcze jedno jeśli to będzie twoje jedyne autko to:
1) sugerujesz się katalogowymi danymi o spalaniu
2)robisz do 20tys.km rocznie
3)masz stacje benzynową lub wujka Kulczyka ew.pieniądze jak powietrze są i się nad nimi nie zastanawiasz
Ja miałem m5 przez 8 miesięcy i zrobiłem nią 34.800km to było wówczas moje auto na codzien poza tym nawet nie chciałem do niczego innego wsiadać a potem długo leczyłem swój budzet gdyz wszystkie nadwyżki finansowe zostawiałem na schellu.teraz jak kupie m5 lub m6 zostawie sobie jakieś mniej paliwożerne autko na codzień.Dla porównania jeżdzę teraz 335i e92 w manualu i przy ostrej jeździe miejskiej pali 18l /100km taka sama jazda m5 kosztuje ok.30l/100km moje miejskie spalanie wahało się od 26l/100km do 32l/100km.w trasie 335i pali od 12 do 14l na 100km przy bardzo dynamicznej jeździe choć raz uzyskałem 9.8l gdy jechałem z żoną z płocka z imienin kolegi i ona prowadziła

w emce minimalne spalanie miałem jadąc w ulewę przez prawie 80k za tirem z prędkością 90km/h na 7 biegu i wynosiło 14.6l/100km normalnie trasa to od 18 do 24l/100km chyba że jedziemy pod opór jakąś autostradką np stryków -poznań i zamykamy budzik wtedy spalanie nie rózni się niczym od tego największego w miescie i po zjeździe z autostradki pierwsza stacja nasza.
Reasumując miasto to 200km z groszem na baku trasa to 320 -350km i 70litrów idzie z czterech rurek w kosmos.Teraz pytanie czy aby na pewno ma to być twój everyday car? mam nadzieje że tak

Pozdrawiam raz jeszcze Jacek
Re: M5 E61 touring planowany zakup, prosba o porady
: wt maja 18, 2010 09:55
autor: Luton
Wielkie dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.
Teraz mam o czym myslec.
Jak znajde jakiś ciekawy egzemplarz to dam znać.
Pozdrawiam
Re: M5 E61 touring planowany zakup, prosba o porady
: pn maja 24, 2010 22:33
autor: Adam F
No niestety muszę potwierdzić te dane JACO.... Sam nie zdawałem sobie z tego sprawy, zwłaszcza, że też mam auto do codziennej jazdy po mieście
Ale mam taką dewizę, aby każdego dnia mieć chociaż jeden powód do radości. Kiedy jeździsz na codzień M5, ta dewiza spełnia się sama
